Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Sirelo

Door

Keytoe x Sirelo

Ken je dat? Dat je gaat verhuizen en je zoveel shit moet regelen, dat je je vriend(in) soms uit het raam wil pleuren? Nee? Nou, wij wel. Dus toen verhuisplatform Sirelo ons benaderde voor een samenwerking, hoefden we er hier niet lang over te steggelen. Sirelo koppelt verhuisbedrijven aan verhuizende consumenten en creëert op die manier transparantie in de verhuisbranche. Op hun platform zijn alle verhuisbedrijven in Nederland te vinden, zodat de consument snel en makkelijk een totaaloverzicht van verhuizers heeft. Sirelo zorgt ervoor dat jij én je vriend(in), huisgenoot, schoonmoeder, hond of cavia verhuist met een glimlach in plaats van met een zure bek. Wat ons aandeel daarin is? Branding waar je een glimlach van krijgt.

Sirelo
Sirelo

Onderzoek

Jeroen, Joeri, Bo, Gerben en Karel vormen een ijzersterk team en starten met een onderzoeksperiode. Ze dompelen zich onder in Sirelo en zorgen ervoor dat het Sirelo-bloed door hun aderen gaat stromen. Hoe? Door gesprekken te voeren met allerlei soorten mensen die binnen Nederland of naar het buitenland verhuizen. Waarom? Om erachter te komen waar Sirelo van toegevoegde waarde is of dat in de toekomst kan zijn, zodat de Sirelo’s missie ‘create value, then money’ ook echt behaald wordt.

Brand identity

Goed, het was ons inmiddels vrij duidelijk hoe de verhuisbranche in elkaar steekt en hoe de doelgroep tegen Sirelo aankeek. Maar hoe moet Sirelo zich dan identificeren en positioneren? Oftewel, wat is de brand identity van Sirelo? Tijdens een merkarchetypesessie duiken we hier dieper in en we vinden het perfect passende merkarchetype: de ‘Entertainende Wijze’. Sirelo is een onafhankelijke partij die het verhuizen van A tot Z makkelijker zou moeten maken, maar dan wel op een leuke manier. Op basis van de brand identity en de learnings uit de onderzoeken ontwikkelt Karel een tone-of-voice-document om alle collega’s van Sirelo houvast te geven bij het schrijven van content. 

Branding

Uit de onderzoeken bleek ook dat de huisstijl van Sirelo wel een likje Keytoe-verf kon gebruiken. Gerben laat z’n creativiteit weer eens de vrije loop en ontwerpt een nieuwe logo en huisstijl. Hij maakt illustraties om het persoonlijker te maken en als klap op de vuurpijl bedenken we een mascotte. Waarom een mascotte? Omdat een logo Sirelo de naam geeft, maar een mascotte het merk een karakter kan geven. Sir Leo de leeuw genereert herkenbaarheid en biedt de klant een helpende poot. Hij is de belichaming van het merk Sirelo en is dus een entertainende wijze leeuw. Wedden dat je nog nooit zo’n leeuw hebt gezien?

Sirelo

UX Design

UX design, Jeroen’s time to shine. De uitdaging? Alle informatie op de website per pagina een duidelijke hiërarchie en structuur geven. Het doel? De gebruiker alleen laten zien wat hij of zij op dat moment nodig heeft en zorgen dat alle relevante informatie makkelijk toegankelijk is. Het design werd wereldwijd uitgerold in 10 domeinen, dus we kunnen misschien wel stellen dat Jeroen nu een beetje beroemd is. Voor handtekeningen of meet and greets, stuur de manager van Jeroen een berichtje via +31 6 55266045. 

Sirelo
Sirelo

Gaan we lekker?

Ja, we gaan lekker! Hoe lekker? Nou, de bouncerate op sirelo.nl is met 7% gedaald, de gemiddelde sessieduur met 11% gestegen en het aantal sessies met 7% gestegen. Is dat lekker of is dat lekker? Dachten wij ook.

Is dat alles?

Nee, dit is niet alles. Sirelo is hard op weg om het grootste internationale verhuisplatform te worden. De cijfers kunnen altijd hoger en beter, dus tijd om achterover te leunen hebben we niet. Sirelo wil zoveel mogelijk waarde voor de verhuizende consument blijven leveren. Dit betekent dat we continu bezig zijn met nieuwe dingen toevoegen en het platform optimaliseren. Tel daarbij op wat er verder nog voor nodig is om het de verhuizende consument makkelijker te maken een passend verhuisbedrijf te vinden en we zijn nog wel even zoet!