De Branderfeesten van Schiedam. Een groot festijn dat Schiedam op 28 t/m 30 september op haar grondvesten deed laten schudden. Het Jenevermuseum heeft hierbij flink opzien gebaard met hun unieke initiatief. De Stookmarathon.
Het Jenevermuseum, een branderij omgetoverd tot museum, kwam met het bijzondere initiatief om de stookmarathon live uit te zenden. Een schot in de roos. Veel mensen uit Schiedam, maar ook uit de omgeving van Schiedam hebben de livestream bekeken.
“De week voorafgaande aan de Stookmarathon zorgen de stokers van het Jenevermuseum ervoor dat alle 12 vergistingskuipen van de historische branderij vol komen te staan met beslag. Dat is al een marathon op zich! Op vrijdagavond, de 28ste (openingsavond van de Brandersfeesten) maken we op feestelijke wijze het laatste beslag en exact om 24.00 uur steken we het vuur aan onder onze ruwketel. Hierna stoken we kuip na kuip het vergiste beslag af, 24 uur per dag, totdat alles op is.”
Ons was gevraagd of wij ook tijdens de stookmarathon een steentje wilden bijdragen. Lang duurde het niet of Mehmet gaf aan dat hij graag wilde. Met behulp van vier cameraploegen werden er interviews, sfeerimpressies, wetenswaardigheden en nieuwsitems opgenomen. Mehmet zijn technische kwaliteiten kwam goed van pas om de items digitaal te bewerken. Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat was hij in de weer, zonder door te hebben dat de tijd zo snel ging. “Pas toen ik de tram instapte om naar huis te gaan, voelde ik de vermoeidheid. Het waren echt twee verschrikkelijk leuke dagen!” Na veel bloopers, takes en hard werken, mag het resultaat er zijn.
Wij zijn blij met klanten met die voorop lopen en durven te verbazen. Het Jenevermuseum heeft laten zien dat je online en offline fantastisch kunt combineren met een top resultaat. Branding pur sang. Uitdagingen als deze gaan wij daarom ook graag aan!
Bij deze willen wij het Jenevermuseum nogmaals bedanken voor de samenwerking.