Keytoe_Kollega_kleinCreated with Sketch.
MENU

Keytoe: het pittigste bureau van Nederland

Karen09 januari 2020Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Dat was ‘m dan: mijn eerste week bij het mooiste bureau van Nederland. Zie je hoe snel dat gaat? Ik ben pas 32 uur een Keytoe’er en ik praat nu al Keytoes. ‘Het mooiste bureau van Nederland’. Dat is nogal wat! Is het allemaal echt zo mooi hier? Daar kan ik na 32 uur ondergedompeld te zijn in de Keytoe-saus wel wat van vinden natuurlijk.

Sambal bij?

Die Keytoe-saus is best een pittig sausje, kan ik je vertellen. Niet zo pittig als een Madame Jeanette, ik zou het eerder vergelijken met een sriracha-saus. De smaak van sriracha wordt gedomineerd door het hoofdingrediënt chili. De chili van Keytoe is plezier. Want wat me meteen opvalt is dat mijn nieuwe collega’s vooral veel plezier hebben. Plezier in hun werk. Plezier met elkaar. Plezier met Kollega’s.

Azijn, knoflook, suiker en keukenzout geven sriracha de scherpe, zoete en kruidige smaak. Vervang dat door passie, lef, humor en een flinke schep eigenzinnigheid en je krijgt het scherpe, zoete en kruidige Keytoe-team. De scherpzinnige woordgrappen vliegen je hier te pas en te onpas om de oren, (bijna) iedereen heeft een grote bek, maar de meesten hebben stiekem volgens mij toch wel een klein hartje.

Pit in je reet

Dus als je mij na mijn eerste werkweek vraagt of Keytoe inderdaad het mooiste bureau van Nederland is? Dan zeg ik nee. Ik vind het hier allemaal hartstikke mooi, maar ik zou Keytoe liever het pittigste bureau van Nederland willen noemen. En als ik pittig zeg, bedoel ik dat in a good way. Want een hoop mensen en bedrijven kunnen wel wat pit in hun leven gebruiken. Het nét even anders durven doen dan anderen. Buiten de lijntjes durven kleuren. Stop wat pit in de reet van je bedrijf en je merk groeit als een kool aan de anabolen.

Maar genoeg over Keytoe, meer over mij

Ik ben Karen en ik ben het nieuwste pepertje van het pittigste bureau van Nederland. Aan functietitels doen we hier niet, maar het ingrediënt dat ik aan het Keytoe-recept toe ga voegen is content. Ik ga voornamelijk aan de slag met het schrijven van teksten voor een aantal Kollega’s, maar ik ga me vooral ook lekker bemoeien met alle andere content waar ik een mening over heb. Over content weet ik namelijk wel het een en ander en ik vind het heerlijk me hele dagen bezig te houden met teksten. Verschillende bedrijven helpen groeien door middel van de juiste content is mijn missie, want content is een o zo belangrijk ingrediënt van het optimale recept.

Het mooie aan werken voor een bedrijf als Keytoe is dat ik, samen met mijn nieuwe collega’s, dit optimale recept voor verschillende bedrijven mag bepalen. Ik kijk ernaar uit om telkens in de huid van een ander bedrijf te mogen kruipen om zo de juiste tone of voice te kunnen bepalen. In mijn sollicitatiegesprek noemde ik mezelf een content-acteur. Zoals Kate Winslet de ene keer als rijk 17-jarig meisje met Leo op de boeg van de Titanic staat en de andere keer als voormalig gevangenisbewaarder een relatie aangaat met een (te) jonge student, ben ik de ene keer een plantenexpert die alles weet te vertellen over de juiste plaatsing van je Monstera Rhaphidophora en de volgende week een technicus die het ambacht van lasersnijden van metaal volledig onder de knie heeft.

Dus kan jouw bedrijf wel wat pit gebruiken of heb jij nog een rol voor ons? Stuur me een mailtje via karen@keytoe.nl en ik nodig je graag uit om een gembertheetje te komen drinken (lekker pittig)!