Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Mobile project Batavia Stad

Cedric29 mei 2013Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Als het grootste outlet centrum van Nederland doet Batavia Stad op het gebied van marketing en online activiteiten al jarenlang goede zaken. Ze wonnen prijzen voor beste marketingcampagne en lopen vaak voorop als het gaat om innovatie. Er komen jaarlijks miljoenen consumenten door de poorten van Batavia Stad.

Via de nieuwe website krijgen klanten de mogelijkheid om met een membercard korting te verzamelen bij iedere aankoop en blijft de bezoeker op de hoogte van passende aanbiedingen en nieuwtjes. De vraag die Keytoe met het outlet centrum deelde was: “Hoe kunnen we iedere bezoeker ondersteunen door middel van een mobile device?” Wetende dat 60% van de bezoekers in het bezit is van een smartphone en meer dan 40% van de bezoekers van de huidige website van een mobile device komt. Keytoe en Batavia Stad besloten onlangs, op basis van bovenstaande cijfers, om dit mobile platform te gaan bouwen. Begin Juli, na livegang van de mobiele website, lichten wij het uitgewerkte concept uit in onze blog. We geven jullie nu in fase van ontwikkeling een paar kleine tips van de sluier.

Schermafbeelding 2014-08-13 om 09.22.18

Merkzoeker en shop-planner

Onderweg naar Batavia Stad zijn vele bezoekers van te voren opzoek naar voor hun favoriete winkels. Vanaf de mobiele website wordt van de bezoeker gevraagd om op een leuke manier aan te geven in welke winkels of merken zij extra geïnteresseerd zijn. Op deze manier zijn we in staat om de bezoeker alleen relevante informatie te laten zien die past binnen het profiel. Vanuit de merkzoeker is de gebruiker in de mogelijkheid om door te gaan naar de shopplanner om geholpen te worden bij de routing door het centrum. Zo kan de gebruiker makkelijk zijn of haar weg vinden door de stijlvolle straten van Batavia Stad.

Gebruiksvriendelijkheid en functionaliteiten

Het allerbelangrijkste aan een mobiele website is de handzaamheid en gebruiksvriendelijkheid. Op een kleiner scherm moet je de gebruiker alleen echte relevante informatie laten zien en kieskeurig zijn in content keuzes. Momenteel – gedurende de uitvoering van dit project – zijn onze developers hard aan het werk om te gekke mobile functionaliteiten te verwerken in de opdracht van Batavia Stad. Enerzijds om de shopbeleving in het centrum nog leuker te maken, anderzijds om te ondersteunen in bijvoorbeeld het vinden van een passende horecagelegenheid. Het belooft al met al een fantastische mobiele website te worden die meer doet dan alleen het verstrekken van informatie. Het levert ook informatie op.