Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Open brief aan Managementboek

Cedric16 april 2013Gemiddelde leestijd: 1 minuut

Twee weken geleden heb ik een idee gestuurd naar Managementboek.nl. Ze zijn goed bezig: marktleider, snelle service, breed aanbod en strak georganiseerd. Bovendien werken ze met relevant aanbod voor klanten. Op basis van de bestelgeschiedenis van jouw eigen en vergelijkbare accounts, krijg je persoonlijke aanbiedingen te zien. Daarin zijn ze verder dan veel andere online stores. Toch missen ze een grote kans.

Het inspireren geschiedt op basis van bestelhistorie, maar niet voor iedere (doorgaans nieuwe) bezoeker van de store. Er wordt nu geprikkeld door de Top100 te tonen en een paar uitgelichte boeken. Dit is wat ik zie, maar het is voor mij niet relevant:

hungry best

Ik heb al een bedrijf, dus hoef ik niets te lezen over het starten van een onderneming. Het schrijven van een business plan is voor mij ook niet relevant. Ik wil andere managementboeken zien dan diegene die worden uitgelicht. Conclusie: wat ik mis, is wat ik mis in bijna iedere shop… vragen naar wie ik ben en waar ik van houd. Geef me daarna 10 relevante voorstellen en ik zou kopen.

Na mijn mailtje met het idee kreeg ik netjes (en snel ook) een reactie van een helaas te taaie medewerker van de klantenservice. Ik kon niet tot een afspraak komen bij Managementboek. Het was wel een zeer vriendelijke medewerker overigens – misschien leest hij dit ook :). Er is beleid dat er alleen een externe partij wordt toegelaten als er een probleem is dat ze niet zelf kunnen oplossen.

Dat is nou precies waarom Keytoe zo waardevol kan zijn voor haar klanten. In kansen om online meer te verkopen! Voor veel big companies zijn we op dit gebied heel waardevol door een snelle implementatie van inspiratiezoekers op maat die doorgaans een beduidend hogere conversie hebben dan de standaard zoekmogelijkheden. Het levert altijd meer op dan dat het kost. Bovendien zijn we snel…