Keytoe_logo_wit_kleinCreated with Sketch.
MENU

Renewed Online Presence: Rosada Fashion Outlet

Cedric28 februari 2014Gemiddelde leestijd: 3 minuten

Jaarlijks ocaat de Fashion Outlet in Roosendaal enorme groei zien in bezoekersaantallen en omzet. Steeds meer mensen hebben Rosada ontdekt als de plek voor een leuk dagje uit, waarbij slim shoppen centraal staat. Logischerwijs is er ook online groei te zien bij Rosada, hét moment om met Keytoe te gaan werken aan een volledig vernieuwde online presence.

De Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet werd geopend in 2006. De eerste fase omvatte 15.700 m² (bruto verhuurbare oppervlakte) met ongeveer 85 eenheden en meer dan 1.600 parkeerplaatsen. De tweede fase zal hier nog eens 8.000 m² bruto verhuurbare oppervlakte aan toevoegen en de opening daarvan staat gepland voor de aankomende herfstperiode. De prachtige locatie, die duidelijk zichtbaar en goed bereikbaar is, biedt de merkenpartners en klanten een uitstekende winkelomgeving. Meer dan 1 miljoen bezoekers per jaar, 7 dagen per week en 363 dagen per jaar geopend, ruim 60 merkwinkels met altijd 30 tot 70% korting en een slimme geografische locatie.

Locatie

Nieuwe uitstraling

Bij het ontwikkelen van de nieuwe uitstraling van de website was er een belangrijk uitgangspunt. De beleving van het centrum online overbrengen. Campagnebeelden hebben daarom een belangrijke plek gekregen binnen de website. En daarnaast zijn er nu meer tastbare producten zichtbaar voor de online bezoekers. De stijl op de website is tevens de stijl die binnen het centrum te voelen en te zien is. Per seizoen zal de website een frisse nieuwe uitstraling krijgen aansluitend op de offline communicatie in het centrum. Zo weet je als bezoeker altijd wat je kunt verwachten voordat je besluit een bezoek te brengen aan Rosada.

YEW

Micro en Macro Conversies

De nieuwe website bevat geen harde E-commerce en dus geen conversie richting de verkoop van een tastbaar product. Wel is het belangrijk dat er meetbaar wordt gemaakt wat een bezoeker vanaf de website uiteindelijk wel of niet beweegt om naar het centrum te komen. Macro conversies zijn de main doelen van de website eigenaar, vaak is dit de $ of € in zijn zak. In dit geval gaat het vooral om de bezoeker te leren kennen en in contact met hem te blijven. Micro conversies zijn bijna altijd het opstapje naar de macro conversie toe. Deze 2 waardes bij elkaar geven sneller een beter beeld van wat een bezoeker oplevert als hij jouw website heeft bezocht. Hieronder zie je hoe wij de Micro en Macro conversies hebben ingedeeld voor Rosada.

MICROMACRO

Brandpages

In het centrum van Rosada kun je bij meer dan zestig merkwinkels terecht. Vanaf nu hebben bezoekers altijd een online overzicht van favoriete merken, de bijbehorende aanbiedingen en campagnes. Daarnaast kan er heel gemakkelijk gefilterd worden binnen de website op productsoorten waar je naar op zoek bent en kun je vervolgens op de plattegrond zien waar je de winkels die je zoekt kunt vinden. Voor wie Rosada nog nieuw is krijgt de bezoeker een kijkje in de keuken van het outlet centrum. Bij iedere merkpagina zie je foto’s van hoe de winkel er zowel van buiten als van binnen uit ziet inclusief actuele aanbiedingen.

Suitsupply

Mobile en Tablet

Uit de analyses en nulmeting, van 2010 tot december 2013, kwam naar voren dat bijna de helft van alle online bezoekers van Rosada via mobile of tablet kwam. Er was op dat moment geen sprake van een responsive mobile platform, nu wel. Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij we streven naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruikersinterface. Uit de analyses bleek er over de mobile bezoekers het volgende te zeggen. ze..

  • Bekijken onderweg naar het centrum openingstijden en route
  • Willen actuele aanbiedingen snel en gemakkelijk in een overzicht zien
  • Gebruiken als populairste devices: 1. Apple Ipad 2. Apple Iphone

ResponsivejaaUsability

Nu de website live is gaan we een fase in waarin we continu gaan testen, doormeten en verbeteren. Uit de maandelijkse analyses die we maken op basis van het gedrag van de bezoekers binnen de website, blijven we de website optimaliseren. Het belangrijkste is dat bezoekers zo intuïtief mogelijk door website navigeren en altijd vinden wat ze zoeken. Alles om onderstaande, wat een goed voorbeeld is van hoe het niet moet, te voorkomen.

Trots

Tenslotte wil ik als Client Manager van Rosada, op de eerste plaats mijn collega’s bedanken. In het bijzonder Sam en David Jon, die zonder problemen tot in de nacht doorwerkten en ondanks de tijdsdruk fantastisch werk hebben afgeleverd. #Helden

Bij de zeer snelle realisatie van deze site is door Keytoe (online strategy & design, realisatie) naar volle tevredenheid intensief samengewerkt met Buro voor de Boeg (merkbeeld & -strategie, online strategie & design). In hechte samenwerking met het Rosada Marketingteam is een prachtige coproductie ontstaan waar wij trots op zijn.