Vorm & Decor
Keytoe x
Vorm & Decor
Enige tijd geleden kwamen Vorm & Decor en Keytoe samen door een klik tussen Martin (van Vorm & Decor) en onze Ced. Vorm & Decor deed vette dingen en bestond uit twee delen (zoals de naam al doet vermoeden): vorm realiseert de creatiefste interieurs voor restaurants, winkels en kantoren en decor ontwerpt en bouwt ambachtelijke decors voor in het theater. De wortels van het bedrijf liggen in het laatste gedeelte van de naam. Naast een klik was er ook ambitie, bij beide partijen.
Vraag
Vorm & Decor wilde meer doen met marketing en was toe aan een nieuwe huisstijl en een website die zou passen bij de creativiteit van het bedrijf. Het bedrijf zou rond deze tijd ook haar 25-jarig jubileum vieren, wat een mooie aanleiding vormde om de look and feel nieuw leven in te blazen. Keytoe daarentegen wilde iets veranderen aan haar inrichting. Ons HQ was een bij elkaar geraapt zooitje van meubels van verschillende soorten, maten en kleuren en daarmee nodig toe aan vervanging. Zie jij al ergens een link? Heel goed, want zonder die link had het misschien nooit iets geworden. Wat beide organisaties namelijk niet hadden was budget. Daarom vertoonden we een staaltje ruilhandel waar onze voorouders trots op zouden zijn en ruilden we een compleet nieuwe inrichting van ons kantoor voor het aanpakken van de marketing, website en huisstijl van Vorm & Decor.
Twee in één
Eigenlijk is Vorm & Decor twee bedrijven in één, zoals we eerder al vertelden. Dezelfde mensen, maar een verschillend aanbod, verschillende klanten en een verschillende doelgroep. Veruit het grootste gedeelte van de werkzaamheden bestond uit decorbouw en het bouwen hiervan kwam dan ook ruimschoots aan bod op de oude website. Vorm werd hierdoor overschaduwd. Hierdoor ontstond de vraag: hoe brengen we deze twee samen in één website, één huisstijl en in één logo? We begonnen met de laatste.
In het nieuwe logo komen twee werelden samen. Vormgeven plaatsten we al snel naast strak, industrieel en het gebruik van felle kleuren. Decor was anders. Daarbij moesten we denken aan krullen en Luxor-achtige rode stoelen. We kozen ervoor om voor beide takken een ander font te gebruiken. Vorm wat strakker en decor wat sierlijker en klassieker, om zo de twee werelden vast te leggen in één logo. Vervolgens begonnen we met de website.