Keytoe_logoCreated with Sketch.
MENU

Opinity

Door

Keytoe x
Opinity

Zet een uitgesproken Rotterdamse ondernemer aan tafel met Cedric & Lennard en niet alleen de sushi vliegt je om de oren, maar ook de gekste plannen en meest idiote woordgrappen. Barry is de oprichter en eigenaar van het Rotterdamse IT-bedrijf Opinity, een plek waar ruim 25 ‘vakidioten met een mening’ eigenlijk één grote vriendengroep vormen. Wat ze doen? Slimme IT-dingen voor onder andere KLM en Rijkswaterstaat. Hoe ze dat aan de wereld kenbaar maakten? Met een verouderde website en rommelige social kanalen.

Start

Cedric vormt een team met Bo, Gerben, Renee, Iris, Kevin en Jeroen en samen starten ze een onderzoeksperiode, waarin ze zich volledig onderdompelen in de Opinity-materie. Er worden interviews gehouden met medewerkers, een brand exercise geeft inzicht in de belangrijkste normen en waarden én er worden diepgaande why-gesprekken gevoerd met het managementteam. De onderzoeksfase zorgt ervoor dat Keytoe’s designers en tekstschrijvers precies dát gevoel krijgen bij Opinity, wat nodig is om hun verhaal op hun manier over te brengen. Het team begint met het ontwikkelen van een nieuwe, uitgesproken huisstijl en organiseert tijdens de opening van het nieuwe kantoorpand van Opinity een live ‘hackathon’. Hier wordt een start gemaakt aan de ontwikkeling van de nieuwe website en alle gasten kunnen tijdens het proosten live meekijken. Deze live hackathon was de perfecte manier om medewerkers, relaties en klanten te betrekken bij de start van ‘The New Opinity’.

The new opinity

In de daaropvolgende periode worden er scripts en vacatureteksten geschreven, slimme call-to-actions bedacht, case video’s op locatie geschoten en nog veel meer. Het is een periode van productie en ontwikkeling, overleg en presenteren. Niet alleen Barry wordt betrokken bij de werkzaamheden en voortgang, maar iedereen binnen Opinity wordt op de hoogte gehouden. Wanneer alle Opinity collega’s elkaar zien en de doorlopende zaken bespreken tijdens de maandelijkse IT-meetings, is Keytoe aanwezig.

 

En dan is het op 12 juni 2019 echt zover. De onthulling van ‘The New Opinity’ wordt groots gevierd met collega’s, partners, klanten en relaties! Alles wordt uit de kast getrokken om een onvergetelijke indruk achter te laten. Op het grote scherm in Rotterdams meest iconische bioscoop – ‘Cinerama’ – wordt een 45 minuten durende film tentoongesteld die is gemaakt door Keytoe. We onthullen in die film de nieuwe huisstijl, teksten, case video’s en website van Opinity. Ook krijgen de gasten de nieuwe promotievideo’s te zien, die gemaakt zijn in samenwerking met regisseur Hans Wessels en acteur Martin van Waardenberg! De samenwerking met Martin van Waardenberg is voor meerdere betrokken personen een Rotterdamse droom die uitkomt.

 

Kollega

Als ‘Kollega’ heeft Keytoe werkelijk alles op het gebied van marketing uit handen gepakt van Opinity. De complete rebranding heeft ervoor gezorgd dat Opinity weer future-proof is en nóg meer persoonlijkheid uitstraalt. Humor, transparantie en toegankelijkheid voeren de boventoon. Precies zoals het bij de ‘vakidioten’ van Opinity past. Bekijk de website van Opinity hier en zie met eigen ogen wat we bedoelen.

Wil je meer weten over slimme marketingoplossingen? Bel of mail ons dan en vraag naar ‘de geheime missie met Martin van Waardenberg’.