TechniekCollegeRotterdam
Keytoe x
TCR
Zet Cedric voor de klas en je weet dat er gekke dingen gaan gebeuren. Als gastdocent bij de grootste mbo-school voor technisch beroepsonderwijs in de regio Rijnmond nog wel. Je hoeft natuurlijk niet te verwachten dat ‘ie dan netjes met een bruine corduroy blazer, zoals het een echte docent betaamt, studenten de les gaat staan lezen. Nee, dat gaat op de Keytoe-manier en uiteraard in felgekleurde printjestrui. En die manier bleek te werken. Het management van Techniek College Rotterdam was zodanig onder de indruk, dat ze meer van ons wilden. Wat dan? Positieve invloed. Intern én extern.
INTERN
Cedric heeft ondersteund in het vormen van de nieuwe onderwijsvisie en deed ondermeer daardoor een aanzet op een aangepaste houding en dienend gedrag onder de bijna 500 docenten. De student staat centraal, de onderwijsteams zijn supporter van de studenten en iedereen staat in nauw contact met het volledige umfeld. Én Gerrie knalde een heerlijke animatievideo in elkaar om de jaarcijfers op een leuke manier te presenteren.
VIDEO X 11
Als kind van twee moeders (Albeda en Zadkine) was het voor Techniek College Rotterdam altijd een struggle om een echt eigen identiteit te hebben. Techniek College Rotterdam moest als merk onderscheidend en herkenbaar worden. En dat is best een uitdaging, aangezien er zo’n 150 uiteenlopende opleidingen te volgen zijn. Zie die maar eens een smoel te geven. Maar hey, het is wel bekend dat wij geen uitdaging uit de weg gaan. Handen uit de mouwen en gaan met die banaan dus. In 6 weken tijd stampten we 11 video’s uit de grond. Van script tot beeld, van voice-over-teksten tot edit. De hele rataplan. Rotterdamse rapper Bob Spanish sprak de voice-over in (teksten geschreven door Bo en Cedric) en onze bloedeigen Randolph editte zich de pleuris. Maar tering, wat zijn ze vet geworden! En óf ze een eigen identiteit hebben. Ze zijn Rotterdams, rauw, dynamisch, brutaal en passen perfect bij de doelgroep. Check deze bijvoorbeeld. Of deze.
ROTTERDAMSE SIGNING
Naast de video’s zetten we vol in op grote LED-displays in het centrum van Rotterdam. In de Koopgoot en op Rotterdam CS kon je niet om Techniek College Rotterdam heen. Vette beelden en aansprekende teksten in your face. De call to action: schrijf je voor 1 mei in bij Techniek College Rotterdam. Het doel: zoveel mogelijk inschrijvingen voor het nieuwe schooljaar binnenharken. Maar vooral ook: interne trots. Trotse studenten, omdat ze bij Techniek College Rotterdam studeren.
SOCIAL MEDIA
Goed, de video’s waren er, de signing draaide. Maar wat is nou het kanaal waar je deze jonge doelgroep het beste bereikt? Juist, social media. En de social media van deze mbo-school kon eerlijk gezegd wel een flinke opknapbeurt gebruiken. Hier ontbrak duidelijk de eigen identiteit. We gebruikten Facebook voor het delen van de 11 video’s en staken Instagram in een nieuw jasje met een duidelijke TCR-stempel erop. Dit was voor Keytoe Kollega gelijk het startsein om de contentcreatie voor de social media in handen te nemen. We leveren wekelijks de posts voor Facebook, Instagram en LinkedIn kant-en-klaar aan bij Techniek College Rotterdam, zodat zij het alleen nog maar hoeven te plaatsen. Het werkt als een tiet!
JA SOWIESO!
Maar dan de hamvraag: heeft het gewerkt? Ja, sowieso! Er is bij Techniek College Rotterdam een een inhaalslag gemaakt op de werving van studenten voor het nieuwe schooljaar. Maar het allermooiste resultaat is toch wel dat Techniek College Rotterdam een echt gevoel van borging van de toekomst heeft. Deze Rotterdamse school heeft voor het eerst een levenskrachtige identiteit, zodat zij hun cruciale rol in de maatschappij waar kunnen maken. En dat is sowieso priceless.